Новини
29.08.2016Держава турбується про тебе
Українці завжди платили набагато вищу ціну за газ за ту, яку вони бачили в платіжках. Лише невелику частину цієї ціни вони сплачували самостійно, а більша сплачувалася за рахунок дотацій бюджету України продавцям енергії. Державний бюджет – це гроші українців, тому саме з їх кишень бралися гроші для сплати цієї іншої частини ціни за газ.
До 2015 року на той самий газ в тій самій трубі існувало 16 різних цін для різних споживачів, що створювало величезні можливості для незаконного збагачення олігархів.
Для потреб населення та міських підприємств централізованого теплопостачання використовувалося близько 30 млрд. кубів газу, з них 10 млрд. кубів Україна закуповувала за кордоном за ціною вищою, ніж, та яку сплачувало населення. Вартість газу власного видобутку була штучно занижена, що призвело до падіння українського газовидобування. При цьому Газпрому платили значно завищену ціну, за яку доплачували з Державного бюджету.
На піку таких доплат – за газ та тепло у 2014 році – вони сягнули більше 120 млрд. гривень, що становило на той час близько 12 млрд. доларів. Саме тому Уряд наважився на непопулярний крок, піднявши тарифи на газ до ринкових, та розпочав масштабну боротьбу з корупційними схемами на газовому ринку, замінивши дотації російського газу адресною допомогою населенню.
Справедливою ринковою ціною на газ для усіх Уряд відновив соціальну справедливість. Раніше держава через штучно занижені тарифи дотувала і багатих, і бідних, загалом 15 мільйонів домогосподарств. У 2014 році, до прикладу, пряма дотація "Нафтогазу" на знижку становила 114 млрд. грн.. У цьому році на субсидії українцям планується виділити 35-40 млрд. грн.. 80 мільярдів гривень - це різниця, яка роками кралася з кишень українців, а могла спрямовуватися на ремонт доріг, підтримку лікарень, шкіл, будівництво нових дитячих садочків та заробітні плати бюджетникам.
Підвищення тарифів на газ є запорукою української енергонезалежності. Ринкова ціна на газ дозволяє розвивати власний видобуток газу та імпортувати менше газу з-за закордону. Що це означає для країни? Це скорочення вивозу валюти та тиску обмінного курсу на гривню, нові робочі місця, поява нових технологій, це зміцнення економіки, яке дозволить покращити життя українцям.
Уряд України не залишить людей сам-на-сам із новими тарифами на газ, тепло, воду та світло. Кожна українська родина, витрати на комунальні послуги якої перевищують 15% її доходу, отримає пряму субсидію від держави на свій особовий рахунок. Заможні споживачі платитимуть за себе самостійно.
Наприклад, якщо українець з доходом 4134 грн. на місяць у місті Києві до підвищення цін тарифів у опалювальний сезон 2015/2016 років сплачував за житлово-комунальні послуги близько 1153 гривень на місяць, після підвищення цін і тарифів цей же українець у разі звернення за субсидією у опалювальний сезон 2016/2017 років буде сплачувати 916,2 грн. на місяць і отримає субсидію у розмірі 1154,7 грн. на місяць.
Держава зробила крок назустріч і тим людям, які орендують житло. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, теж можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.
Субсидія розраховується виходячи з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї. Наявність заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги не впливає на визначення права на призначення субсидії.
Для оформлення державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно.
Готові документи можна самостійно занести у:
• місцеві управління праці і соціальної політики («соцзабези»)
• сільські і селищні ради
• відправити рекомендованим листом у органи соціального захисту населення за місцем проживання.
• або відправити через мережу Інтернет-мережу (заповнити заяву та декларацію можна на сайті https://subsidii.mlsp.gov.ua/)
Протягом 10 днів, з моменту отримання документів, соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.
Однак варто пам’ятати: єдиний правильний шлях до зниження сум комунальних витрат – енергоефективні заходи. Встановлення приладів обліку та утеплення будинків дає змогу удвічі зменшити оплату житлово-комунальних послуг.
Українці мають можливість утеплитися до зими, замінити газовий котел на більш енергоощадний, встановити лічильник на воду чи опалення за кошти держави – завдяки Урядовій програмі з енергоефективності, так званим «теплим» кредитам.
Це безповоротна державна допомога населенню України, ОСББ, ЖКБ на утеплення будинку (енергоефективне обладнання), заміну вікон, приладів обліку (лічильників). Допомога надається через державні банки – Ощадбанк, Укргазбанк, Укрексімбанк у розмірі:
• 20% безповоротної грошової допомоги – на заміну газових котлів для населення;
• 30% – для фізичних осіб на впровадження енергоефективних заходів (утеплення будинків, заміну вузлів обліку води та теплової енергії, встановлення енергоефективних вікон);
• 40% – для ОСББ та ЖБК як юридичних осіб, для загальнобудинковихенергоефективних заходів.
Особливу увагу Уряд приділив малозабезпеченим родинам – субсидіантам. Таким людям держава безповоротно надає 70% коштів на енергоефективні заходи. Більше того, якщо субсидіанти є у складі ОСББ, то таке ОСББ отримає більшу частку відшкодування у середньозваженому розмірі між 40% і 70% — залежно від кількості субсидіантів у багатоповерхівці.
Уряд об’єднав зусилля з ОДА і запустив місцеві програми співфінансування заходів з енергозбереження для населення, що дає змогу людям отримати більший розмір державної допомоги. Таким чином, громадяни України мають можливість отримати безповоротну грошову допомогу не тільки з державного, а й додатково 15 – 20% з обласного або іншого місцевого бюджету.
Після впровадження енергоефективних заходів в окремих багатоповерхових будинках економія теплової енергії та газу, за даними Держенергоефективності, сягає 45-70%, що відповідно зменшує витрати на житлово-комунальні послуги як мінімум удвічі. Це вагомий показник як для гаманця пересічного українця, так і для держави в цілому. Якщо він зростатиме у геометричній прогресії, Україна швидше стане енергетично незалежною.
Підвищення тарифів – стало лакмусовим папірцем, що в нашій країні, за розрахунками Міністерства соціальної політики, майже 8 із 16 мільйонів домогосподарств потребують державної допомоги в оплаті житлово-комунальних послуг. Навіть якщо субсидії буде отримувати половина домогосподарств, їх загальний об’єм буде в рази менший, ніж дотації Нафтогазу до 2014 року.
Це вирок тій соціально-економічній політиці, яка проводилася в Україні протягом останніх 25 років. Всі попередні Уряди боролися з тарифами, а потрібно боротися із неефективним споживанням та бідністю – напрацьовувати дієві рішення, які дадуть змогу створювати нові можливості для бізнесу, нові робочі місця в країні, підвищувати заробітні плати, пенсії.
Українці завжди платили набагато вищу ціну за газ за ту, яку вони бачили в платіжках. Лише невелику частину цієї ціни вони сплачували самостійно, а більша сплачувалася за рахунок дотацій бюджету України продавцям енергії. Державний бюджет – це гроші українців, тому саме з їх кишень бралися гроші для сплати цієї іншої частини ціни за газ.
До 2015 року на той самий газ в тій самій трубі існувало 16 різних цін для різних споживачів, що створювало величезні можливості для незаконного збагачення олігархів.
Для потреб населення та міських підприємств централізованого теплопостачання використовувалося близько 30 млрд. кубів газу, з них 10 млрд. кубів Україна закуповувала за кордоном за ціною вищою, ніж, та яку сплачувало населення. Вартість газу власного видобутку була штучно занижена, що призвело до падіння українського газовидобування. При цьому Газпрому платили значно завищену ціну, за яку доплачували з Державного бюджету.
На піку таких доплат – за газ та тепло у 2014 році – вони сягнули більше 120 млрд. гривень, що становило на той час близько 12 млрд. доларів. Саме тому Уряд наважився на непопулярний крок, піднявши тарифи на газ до ринкових, та розпочав масштабну боротьбу з корупційними схемами на газовому ринку, замінивши дотації російського газу адресною допомогою населенню.
Справедливою ринковою ціною на газ для усіх Уряд відновив соціальну справедливість. Раніше держава через штучно занижені тарифи дотувала і багатих, і бідних, загалом 15 мільйонів домогосподарств. У 2014 році, до прикладу, пряма дотація "Нафтогазу" на знижку становила 114 млрд. грн.. У цьому році на субсидії українцям планується виділити 35-40 млрд. грн.. 80 мільярдів гривень - це різниця, яка роками кралася з кишень українців, а могла спрямовуватися на ремонт доріг, підтримку лікарень, шкіл, будівництво нових дитячих садочків та заробітні плати бюджетникам.
Підвищення тарифів на газ є запорукою української енергонезалежності. Ринкова ціна на газ дозволяє розвивати власний видобуток газу та імпортувати менше газу з-за закордону. Що це означає для країни? Це скорочення вивозу валюти та тиску обмінного курсу на гривню, нові робочі місця, поява нових технологій, це зміцнення економіки, яке дозволить покращити життя українцям.
Уряд України не залишить людей сам-на-сам із новими тарифами на газ, тепло, воду та світло. Кожна українська родина, витрати на комунальні послуги якої перевищують 15% її доходу, отримає пряму субсидію від держави на свій особовий рахунок. Заможні споживачі платитимуть за себе самостійно.
Наприклад, якщо українець з доходом 4134 грн. на місяць у місті Києві до підвищення цін тарифів у опалювальний сезон 2015/2016 років сплачував за житлово-комунальні послуги близько 1153 гривень на місяць, після підвищення цін і тарифів цей же українець у разі звернення за субсидією у опалювальний сезон 2016/2017 років буде сплачувати 916,2 грн. на місяць і отримає субсидію у розмірі 1154,7 грн. на місяць.
Держава зробила крок назустріч і тим людям, які орендують житло. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, теж можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.
Субсидія розраховується виходячи з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї. Наявність заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги не впливає на визначення права на призначення субсидії.
Для оформлення державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно.
Готові документи можна самостійно занести у:
• місцеві управління праці і соціальної політики («соцзабези»)
• сільські і селищні ради
• відправити рекомендованим листом у органи соціального захисту населення за місцем проживання.
• або відправити через мережу Інтернет-мережу (заповнити заяву та декларацію можна на сайті https://subsidii.mlsp.gov.ua/)
Протягом 10 днів, з моменту отримання документів, соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.
Однак варто пам’ятати: єдиний правильний шлях до зниження сум комунальних витрат – енергоефективні заходи. Встановлення приладів обліку та утеплення будинків дає змогу удвічі зменшити оплату житлово-комунальних послуг.
Українці мають можливість утеплитися до зими, замінити газовий котел на більш енергоощадний, встановити лічильник на воду чи опалення за кошти держави – завдяки Урядовій програмі з енергоефективності, так званим «теплим» кредитам.
Це безповоротна державна допомога населенню України, ОСББ, ЖКБ на утеплення будинку (енергоефективне обладнання), заміну вікон, приладів обліку (лічильників). Допомога надається через державні банки – Ощадбанк, Укргазбанк, Укрексімбанк у розмірі:
• 20% безповоротної грошової допомоги – на заміну газових котлів для населення;
• 30% – для фізичних осіб на впровадження енергоефективних заходів (утеплення будинків, заміну вузлів обліку води та теплової енергії, встановлення енергоефективних вікон);
• 40% – для ОСББ та ЖБК як юридичних осіб, для загальнобудинковихенергоефективних заходів.
Особливу увагу Уряд приділив малозабезпеченим родинам – субсидіантам. Таким людям держава безповоротно надає 70% коштів на енергоефективні заходи. Більше того, якщо субсидіанти є у складі ОСББ, то таке ОСББ отримає більшу частку відшкодування у середньозваженому розмірі між 40% і 70% — залежно від кількості субсидіантів у багатоповерхівці.
Уряд об’єднав зусилля з ОДА і запустив місцеві програми співфінансування заходів з енергозбереження для населення, що дає змогу людям отримати більший розмір державної допомоги. Таким чином, громадяни України мають можливість отримати безповоротну грошову допомогу не тільки з державного, а й додатково 15 – 20% з обласного або іншого місцевого бюджету.
Після впровадження енергоефективних заходів в окремих багатоповерхових будинках економія теплової енергії та газу, за даними Держенергоефективності, сягає 45-70%, що відповідно зменшує витрати на житлово-комунальні послуги як мінімум удвічі. Це вагомий показник як для гаманця пересічного українця, так і для держави в цілому. Якщо він зростатиме у геометричній прогресії, Україна швидше стане енергетично незалежною.
Підвищення тарифів – стало лакмусовим папірцем, що в нашій країні, за розрахунками Міністерства соціальної політики, майже 8 із 16 мільйонів домогосподарств потребують державної допомоги в оплаті житлово-комунальних послуг. Навіть якщо субсидії буде отримувати половина домогосподарств, їх загальний об’єм буде в рази менший, ніж дотації Нафтогазу до 2014 року.
Це вирок тій соціально-економічній політиці, яка проводилася в Україні протягом останніх 25 років. Всі попередні Уряди боролися з тарифами, а потрібно боротися із неефективним споживанням та бідністю – напрацьовувати дієві рішення, які дадуть змогу створювати нові можливості для бізнесу, нові робочі місця в країні, підвищувати заробітні плати, пенсії.
Урядовий портал